Wszystko na temat treningu brzucha

Czy w ciąży można się wyspać na zapas?

Czy w ciąży można się wyspać na zapas?

Tak naprawdę nie ma czegoś takiego jak wyspanie się na zapas. Można dobrze się wyspać, można odpowiednio się wyspać, poświęcić na sen odpowiednią, niezbędną dla danego organizmu ilość godzin. Toteż niezależnie od tego czy mowa jest o ciąży, czy też nie, nie ma takiego pojęcia jak wyspanie się na zapas. Jeśli mowa jest o okresie ciąży, to kwestia dobrego snu jest zupełnie odrębnym tematem. W ciąży nie jest łatwo o dobry sen, a czasem nie jest łatwo o sen w ogóle. Kłopoty ze snem to jedna z częściej występujących dolegliwości w ciąży.

Te kłopoty są szczególnie nasilone w ostatnim trymestrze. Perspektywa tego, że po urodzeniu dziecka również będzie trudno o dobry sen bynajmniej nie napawa optymistycznie.

Sen w ciąży

Pierwszy trymestr ciąży może się wiązać z pewnymi skłonnościami do senności. Kobieta może zasypiać od razu po położeniu głowy na poduszce, może zasypiać bez większych problemów. Ten stan jednakże nie będzie trwał przez cały czas. Już od drugiego trymestru, a w trzecim na pewno, problemy z zasypianiem staną się bardziej widoczne. Ma to na pewno związek z rosnącym brzuchem, ma to związek z następującymi zmianami hormonalnymi. Poza tym również można tutaj mówić o lękach związanych z następującym macierzyństwem.

Jak wyspać się w ciąży?

Jeśli mowa jest o pewnych kłopotach związanych z zasypianiem w ciąży, to na pewno można sobie, co nieco pomóc. Stosując się do kilku zasad, można w tak dużym stopniu nie odczuwać problemów związanych z bezsennością. Na pewno, więc bardzo ważne będzie:

  • – poddawanie się senności,
  • – walka z wszelkimi niepokojami,
  • – układanie się do snu w ulubionej pozycji,
  • – wypicie uspokajającego napoju przed snem,
  • – zadbanie o dietę,
  • – zadbanie o odpowiednie warunki w sypialni,
  • – wyłączenie telefonu,
  • – zastosowanie specjalistycznej poduszki dla kobiet w ciąży

Istotnym elementem jest to, aby kłaść się do łóżka w momencie, gdy kobieta jest senna. Niezależnie od tego czy ma jakieś obowiązki, ma jakieś lekkie prace do wykonania, a w telewizji nadają ulubiony serial, warto w tym momencie się położyć. Istotnym elementem jest spożywanie kolacji na dwie do trzech godzin przed snem, a nie później. Nie należy spożywać pokarmów powodujących ociężałość, gdyż one na pewno będą powodowały kłopoty z zasypianiem. Warto również zaopatrzyć się w odpowiednią poduszkę przeznaczoną dla kobiet w ciąży.

Mają one bardzo zróżnicowane kształty, toteż każda kobieta może dla siebie wybrać to, co będzie im najbardziej odpowiadać. Poduszki dla kobiet w ciąży są wykonane z odpowiedniej pianki zapamiętującej kształt ciała. Taka poduszka nie tylko spowoduje większy komfort spania, ale ponadto również jest to świetny element pozwalający na uniknięcie kłopotów z bólem pleców. Jest ona elementem doskonale podtrzymującym poszczególne kręgi, odciążającym kręgosłup.

W ciąży nie można wyspać się na zapas, ale można za to zadbać o to, aby po prostu się wyspać. Nie jest to łatwe, aczkolwiek można i warto jest uczynić wszystko, aby ten sen był odpowiedni dla danej kobiety.

By: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *