Wszystko na temat treningu brzucha

Pilates w ciąży

pilates

Ciąża bez wątpienia jest takim szczególnym czasem, w którym należy dbać o wiele aspektów. Podstawą jest dbałość o zdrowie, ale i w tym względzie można mówić o wielu różnych elementach. W trakcie ciąży możliwa jest aktywność fizyczna, a nawet jest ona wskazana, aczkolwiek nie w każdym przypadku. Sam fakt podjęcia się owych ćwiczeń powinien być skonsultowany z lekarzem prowadzącym ciążę. Powstaje w tym miejscu pytanie o to jaka forma aktywności fizycznej jest nie tylko dozwolona, ale także wskazana w ciąży? Jak najbardziej należy w tym miejscu wskazać na pilates. Przede wszystkim są to bardzo proste ćwiczenia, w których nie mamy do czynienia z nadmiernym wysiłkiem fizycznym mogącym zagrozić ciąży.

Zalety pilates w ciąży

Aby móc kogokolwiek przekonać do ćwiczeń pilates w ciąży, warto jest wskazać na ich zalety. Na pewno można do nich zaliczyć:

– są to ćwiczenia lekkie, powolne oraz rytmiczne

– uzyskuje się tutaj zarówno rozluźnienie fizyczne jak i psychiczne

– dzięki tym ćwiczeniom uzyskuje się usunięcie bóli odcinka lędźwiowego

– znika napięcie oraz przykurcze mięśni

– dzięki zwiększeniu elastyczności mięśni oraz ich wzmocnieniu można mówić o większym prawdopodobieństwie łatwiejszego porodu

Zalet jest zatem bardzo wiele i tym samym słusznie pilates jest właśnie zalecany kobietom w ciąży.

Nie tylko korzyści

Pilates to idealny sposób na aktywność fizyczną dla kobiet w ciąży. Jednakże trzeba podkreślić, że nie w każdym przypadku jest on wskazany. Jak już wspomniano wyżej, bardzo istotnym elementem jest uzyskanie zgody lekarza prowadzącego. Mimo tego, że pilates to ćwiczenia przeznaczone dla kobiet w każdym trymestrze ciąży, to jednak zaleca się bardzo dużą ostrożność w przypadku pierwszego trymestru. Ponadto oczywiście w sytuacji, gdy kobieta doświadcza jakichkolwiek dolegliwości lub też gdy ciąża jest zagrożona to tym samym jakiekolwiek ćwiczenia są w takiej sytuacji niewskazane.

W trakcie ćwiczeń pilates stosuje się bardzo często różny sprzęt. Między innymi są to reformery, są to beczki do pilates. Jednakże w sytuacji, gdy mamy do czynienia z ćwiczeniami pilates wykonywanymi przez kobiety w ciąży, to raczej intensywne ćwiczenia na przyrządach nie jest wskazane. Aby mieć pewność, że nie szkodzimy sobie oraz dziecku, należy zapisać się na zajęcia typowe dla kobiet w ciąży. Tam każdy instruktor wie dobrze jaki zakres ćwiczeń będzie odpowiedni i nie będzie powodował żadnych skutków ubocznych. Na pewno jednak należy podkreślić, że spośród różnych form aktywności fizycznej to właśnie pilates jest najbardziej wskazany.

By: Aneta R.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *