Nikt nie chce wydawać pieniędzy na darmo. Jeśli chcemy przeznaczyć środki na reklamę i promocję naszej działalności efekty powinny przekładać się na wynik finansowy. Naturalnie nie możemy liczyć na to, że będzie to szybki zwrot środków. Jednak rozważając tę inwestycję w długim przedziale czasu powinniśmy określać efektywność kampanii reklamowej w kontekście uzyskiwanych dzięki niej dochodów.
Wzrost zainteresowania naszym produktem lub też wyższy ruch na naszej stronie internetowej wcale nie musi oznaczać tego, że kampania reklamowa osiągnęła sukces. Sam ruch czy też zainteresowanie muszą się jeszcze konwertować na sprzedaż lub dochody z reklam. Może mieć to miejsce wówczas, gdy źle został określony został segment rynku do którego skierowana została reklama.
Reklama kontekstowa AdWords jest uważana za jedną z najskuteczniejszych jeśli chodzi o promocję w internecie. Jest skuteczna zwłaszcza dlatego, że możemy dość precyzyjnie określać docelowego odbiorcę naszych reklam. Można również dość skutecznie określić dane odnośnie geolokalizacji odbiorców. Reklama AdWords jest jednak stosunkowo kosztowna. Istnieją dla niej tańsze, lecz równie skuteczne alternatywy.
O wiele większą niż w Polsce popularnością cieszą się w krajach Zachodnich kampanie na blogach branżowych. W naszym społeczeństwie nie ma jeszcze kultury skutecznego blogowania, jednak są już jej pierwsze zaczątki. Dzięki wpisom sponsorowanym oraz skutecznie umieszczonym reklamom graficznym możemy uzyskać bardzo precyzyjny ruch. Będzie to użytkownik internetu, który jest potencjalnie zainteresowany naszą działalnością. Nawet niewielki ruch z takiej kampanii posiada bardzo duże przełożenie na odsetek zamówień i sprzedaży.