Wszystko na temat treningu brzucha

Pilates-sztuka ćwiczeń

pilates

Gdy Joseph Pilates stworzył system ćwiczeń, chyba nie zdawał sobie sprawy z tego, jak przełomowy to jest krok oraz jak bardzo popularne będą to ćwiczenia w przyszłości. A jednak na chwilę obecną, w dobie współczesnej mamy do czynienia z systemem ćwiczeń o bardzo dużej popularności. Pilates to ćwiczenia, które są bardzo proste, ale z drugiej strony ze względu na konieczność zachowania bardzo dużej dokładności, nie poleca się ich wykonywania we własnym domu, na własną rękę. Brak owej dokładności bowiem może mieć bezpośrednie przełożenie na brak uzyskania oczekiwanych rezultatów. Co zatem można uzyskać dzięki wzięciu udziału w zajęciach pilates?

Na czym polega pilates?

Na pewno są to ćwiczenia, które mogą wspomóc proces odchudzania. Z uwagi na to, że wiele osób jest współcześnie zainteresowanych skutecznym odchudzaniem, to tym samym popularność pilates nie dziwi. Głównym założeniem ćwiczeń pilates jest odpowiednie kształtowanie ludzkich mięśni. To ma z kolei bezpośrednie przełożenie na skuteczne spalanie kalorii. Poza tym są to również ćwiczenia, dzięki którym można prawidłowo kształtować sylwetkę swojego ciała. Ma to integralne znaczenie, ponieważ wzmocnienie mięśni ma bardzo duży wpływ właśnie na możliwość uzyskania smukłej, zadowalającej sylwetki swojego ciała. Mówiąc o ćwiczeniach pilates, wskazujemy na wzmocnienie gorsetu mięśniowego, na wzmocnienie szkieletu mięśniowego, na wzmocnienie mięśni głębokich. Tak naprawdę nie istnieje wiele form ćwiczeń, w których mielibyśmy do czynienia z tak skutecznym wzmacnianiem mięśni głębokich. To bardzo ważne z uwagi na to, że dzięki temu można ograniczyć możliwość wystąpienia jakichkolwiek kontuzji kręgosłupa. Bolące plecy mogą odejść w niepamięć właśnie przez to, że będziemy mieli solidnie wzmocnione mięśnie szkieletowe.

Ćwiczenia dla wszystkich

Pilates to ćwiczenia, które spowodują, że poprawie ulegnie koncentracja, że znaczącej poprawie ulegnie koordynacja ruchowa. Poza tym również dochodzi do tego element odprężenia, zwiększonej odporności na stres. Finalnie pilates jest formą ćwiczeń, w której mamy do czynienia z bardzo wieloma różnymi korzyściami zdrowotnymi. Ćwiczenia pilates nie wymagają odznaczania się bardzo dobrą kondycją fizyczną, nie wymagają bardzo szczególnego przygotowania, a tym samym do tych ćwiczeń tak naprawdę mogą przystąpić prawie wszystkie osoby. Zanim ktoś zacznie ćwiczyć, powinien oczywiście skonsultować się z instruktorem, przedstawić mu wszelkie obawy, oczekiwania jak również i przedstawić swój stan zdrowia. Niektóre przebyte choroby mogą bowiem mimo wszystko stanowić pewną przeszkodę do tego, aby brać udział w tego rodzaju zajęciach fizycznych. Dlatego też nie należy lekceważyć ewentualnych negatywnych skutków ćwiczeń, ale w sposób racjonalny podejść do ich wykonywania i nie chcieć za wszelką cenę osiągnąć wymyślonych, założonych przez siebie celów.

By: Aneta R.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.