Wszystko na temat treningu brzucha

Znaczenie rozgrzewki w treningu siłowym

Znaczenie rozgrzewki w treningu siłowym

Rozgrzewka jest jednym z najbardziej niedocenianych elementów każdego treningu. Tymczasem tak naprawdę jest to jeden z najistotniejszych elementów każdego treningu, w tym również mowa jest o treningu siłowym. To, co często nazywane jest przez niektóre osoby rozgrzewką, w rzeczywistości na pewno nią nie jest. Kilka wymachów ramionami, parę skłonów, ruchów szyją na pewno nie może być nazwane prawidłowo wykonaną rozgrzewką przed treningiem. Dlatego też można powiedzieć, że w większości przypadków ten element nie istnieje.

Tymczasem to właśnie od owej rozgrzewki zależy nie tylko to czy odniesiemy kontuzję, ale równocześnie także znacząco wpływa ona na efektywność samego treningu. Niezależnie od tego czy ktoś ćwiczy na siłowni, biega po parku, czy też wykonuje inny rodzaj treningu, powinien zadbać o prawidłowo przeprowadzoną rozgrzewkę. Powinna ona składać się z szeregu odpowiednich ćwiczeń, a poza tym również powinna ona trwać co najmniej dwadzieścia minut.

Jakie korzyści płyną z wykonania rozgrzewki?

Właściwie przeprowadzona rozgrzewka jest związana z bardzo wymiernymi korzyściami dla zdrowia człowieka, dla efektów samego treningu. Co zatem należy zaliczyć do owych korzyści płynących z rozgrzewki? Wskażemy na:

  • – zwiększoną ruchomość w stawach
  • – zmniejszoną sztywność w stawach
  • – znaczną poprawę przemian metabolicznych, które zachodzą w poszczególnych stawach
  • – stymulację reakcji hormonalnych zachodzących w organizmie
  • – zwiększenie wydajności skurczu mięśniowego
  • – aktywowanie układu nerwowego człowieka
  • – znacznie lepsze dotlenienie organizmu człowieka
  • – spowodowanie znacznie skuteczniejszego odprowadzenia dwutlenku węgla
  • – zwiększenie dopływu krwi do serca oraz do poszczególnych mięśni
  • – wzrost temperatury w tkance łącznej jak i w całym organizmie

Rozgrzewka jest elementem pozwalającym uniknąć różnego rodzaju kontuzji oraz urazów. W sposób szczególny należy tutaj wskazać na to, że dzięki rozgrzewce można zminimalizować ryzyko wystąpienia bóli pleców. Z tym zjawiskiem obecnie boryka się bardzo wiele osób. Nie każdy jednakże zdaje sobie sprawę z tego, że owe bóle pleców po treningu mogą być spowodowane właśnie brakiem prawidłowo wykonanej rozgrzewki lub jej całkowitym zaniechaniem.

Ogólnie rzecz ujmując rozgrzewka przed treningiem siłowym oraz przed każdym innym rodzajem treningu jest elementem powodującym, iż znacznie sprawniej zaczyna funkcjonować układ krążenia człowieka, a tym samym znacznemu zwiększeniu ulega objętość układu krwionośnego. Ma to bezpośrednie przełożenie na zwiększenie dotlenienia organizmu ćwiczącego. Ponadto także znacznie zwiększa się objętość płuc, przez co człowiekowi znacznie łatwiej się funkcjonuje na co dzień.

Mimo wielu korzyści, jakie płyną z wykonywania rozgrzewki przed ćwiczeniami fizycznymi, przed treningiem, w rzeczywistości wciąż bardzo wiele osób zaniedbuje ten aspekt i nie stosuje rozgrzewki wcale lub też wykonuje ją zbyt krótko, bez specjalnego zaangażowania oraz w sposób niewłaściwy, niezgodny z zasadami.

By: admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.