Wszystko na temat treningu brzucha

Płodność zależy od diety

koenzym Q10

Kwestia płodności to nie jest żadna wielkość stała. Różnego rodzaju czynniki mogą wpływać i wpływają na jej poziom. Niestety, ale współcześnie w przypadku coraz większej ilości osób można zauważyć problem obniżonej płodności w stosunkowo młodym wieku. Oczywiście określone zmiany hormonalne, które pojawiają się u kobiet po 35 roku życia są naturalnym zjawiskiem powodującym obniżenie poziomu płodności. Niemniej jednak takie elementy jak stres, brak aktywności fizycznej oraz niewłaściwa dieta znacząco pogarszają jakość komórek jajowych u kobiet oraz jakość nasienia u mężczyzn.

Sięganie po dobre składniki

Aby nie dopuszczać do obniżenia parametrów płodności, warto w głównej mierze zadbać właśnie o codzienną dietę. To od niej bowiem w głównej mierze zależy czy dana osoba ma szanse na potomstwo bez żadnych problemów, czy też owe problemy się pojawią. Jednym ze składników, które dają możliwość poprawienia parametrów związanych z płodnością jest koenzym q10. Składnik kojarzony w głównej mierze z branżą kosmetyczną jest bardzo skuteczny również w odniesieniu do poprawienia jakości męskiego nasienia oraz jakości żeńskich komórek rozrodczych. Skuteczność koenzymu q10 została potwierdzona stosownymi badaniami przeprowadzonymi na myszach. Poziom komórek jajowych u myszy przyjmujących koenzym q10 był znacząco wyższy niż u tych, które tego składnika nie miały podawanego. Koenzym q10 to jednakże nie jest jedyny element, o który warto zadbać w swojej codziennej diecie. Do innych ważnych składników można również zaliczyć:

– l-karnitynę,

– selen,

– witaminę E,

– l-argininę,

– cynk,

– kwas foliowy.

Skąd czerpać dobre składniki?

Pozyskiwanie powyższych składników diety wspierających płodność nie jest niczym trudnym. Są one bowiem obecne w produktach ogólnie dostępnych. Dla przykładu kwas foliowy można pozyskać spożywając pełnoziarniste produkty zbożowe. Tutaj można wskazać chociażby na grube kasze, na brązowy ryż czy też na kiełki zbóż. Oprócz kwasu foliowego w tych produktach można zetknąć się ze zwiększoną ilością cynku oraz selenu. Aby móc zwiększyć przyjmowanie l-karnityny warto postawić na mleko, na jego przetwory jak również na chude mięso. Wspomniano wcześniej na koenzym q10. Gdzie zatem można się z nim zetknąć? Jest on obecny przede wszystkim w tłustych rybach morskich, w sardynkach czy też w makrelach. Te ryby są także bogatym źródłem selenu. Ten minerał oraz spora dawka witaminy E jest możliwa do pozyskania dzięki zwiększonemu spożyciu pestek słonecznika, pestek dyni, nasion lnu oraz migdałów. Owoce morza, białe oraz czerwone mięso to z kolei składniki pożywienia, dzięki którym można zadbać o właściwy poziom argininy.

Dieta to podstawa w walce o wysoki poziom płodności. Koenzym q10 jak również i inne dobre składniki mogą znacząco pomóc w zrealizowaniu marzeń o własnym potomstwie. W dobie współczesnej, w obliczu wielu negatywnie wpływających na płodność czynników ma to kluczowe znaczenie. Tym samym nie można wobec zagadnienia dbałości o codzienną dietę przejść obojętnie.

By: Aneta R.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *